Албена Паралингова

Албена Паралингова

Албена съчетава опитностите от няколко професионални роли, някои вече в миналото, други и настоящи. Интересува я това как да бъдем здрави и как да се чувстваме здрави /има разлика :)/ – тук сигурно се включват, както реанимационната сестра в нея, така и йога учителят. Прилага експертизата си на професионален треньор в областта на личностното развитие при работата си с хора независимо дали работи лично или в аудитория. Проявява истински интерес към предизвикателствата на стресираното ни ежедневие и все повече осъзнава, че стрес няма. Има живеене на бързи обороти, в което няма нищо лошо, освен ако не е през цялото време. Искрено обича хората, което със сигурност е свързано с работата й в полето на човешкия капитал през последните 15+ години. Вярва, че предизвикателствата на времето, в което живеем, могат да бъдат истинско гориво за себеоткриване за всеки от нас, за достигане до дълбоки /и непреходни/ пластове от ресурси във всеки един от нас – нашата истинска ВЪТРЕШНА СИЛА.

Дишането – мост между тялото и ума

Древните йоги вярвали, че не са ни дадени определен брой години живот, а определен брой вдишвания и издишвания, нужни ни за живота.

Тогава ако успеем да забавим дишането си, може би ще съумеем да удължим живота си. Неслучайно мъдреците наблюдавали животните – установявали, че тези, които дишат бързо, живеят кратко /зайците/. Тези, които дишат бавно, живеят дълго /костенурките/.

Защо дишането е толкова ключово?

Как вечното бързане на нас, градските хора, ни оставя без дъх и съответно без капка сили в края на деня?

Защо е важно да практикуваме осъзнато дишане?

Йогийската дихателна практика е изключително привлекателна в днешно време – всички сме чували, че тя гарантира здраве, вечна младост и буден ум. Кой не иска това?!

Истината е, че волевото дишане е по-трудно от физическата активност и защото включва мускули, които не работят през цялото време, и защото активира определени свръхпроцеси в тялото ни – познатата „хипервентилация“ /прекомерно насищане на кръвообръщението ни с кислород, водещо до замайване/.

Лекцията ни включва отговори на тези важни въпроси и осъзнато наблюдение на дишането – задължителна практика при пранаяма за начинаещи.

Защото овладяването на дишането е порталът към медитацията.

Няма как да искаме да медитираме, без да можем се съсредоточим върху даден обект – за такъв ще използваме нашия собствен дъх.