Гергана Радович

Гергана Радович

 

Гергана Радович е холистичен терапевт и сертифициран преподавател по ТЕС към Българската асоциация за развитие на енергийната психология.

Нейни клиенти са предимно заети жени на възраст между 30 и 50 години, които не разполагат със свободно време и живеят под напрежение, но биха искали да изглеждат по-добре, да спят по-спокойно и да се бъдат енергични и уверени в себе си.

Тя има уникален холистичен подход на работа, който комбинира движение, хранене и управление на емоциите, като основният й фокус е насочен към постигане на бързи резултати. Има 15-годишен опит като авиационен инструктор, по време на който помага на пилоти и авиационни техници да спят по-добре и да управляват по-успешно стреса и умората, неизбежно свързани с тяхната напрегната работа.

Гергана е единственият в Европа Мастер треньор по Ти-Тап – метод, който помага за бързо заздравяване и стягане на тялото.

Благодарение на всичко това клиентите й могат да постигат предсказуеми, задълбочени и трайни резултати като подобряване на здравето, хармонизиране на отношенията с близки хора и колеги, подобряване на качеството на съня, а оттук и по-добра ефективност и увереност в професионалната сфера.

Може да откриете повече на www.ShapeSweetness.com.

Спи, за да живееш

Спите ли добре? А спите ли достатъчно?

Два въпроса, на които много хора отговарят с Не. В същото време сънят е най-естественото нещо на света, но и едно от най-подценяваните. Вероятно и вие сте чували твърдения като „Ще спя като се пенсионирам“ или „Сега нямам време за сън“. А осигуряването на достатъчно като количество и качество сън е от първостепенно значение за всеки процес в тялото – физиологичен, когнитивен, емоционален.

Ако погледнем отстрани процеса на съня, той много прилича на състояние на кома. Докато спят – човек (както и всички останали живи същества) са напълно безпомощни и беззащитни, не се извършва нито един от жизненоважните процеси за оцеляването на вида като хранене и размножаване и в същото време това „комообразно“ състояние отнема почти една трета от денонощието.

И въпреки че учените все още нямат достатъчно яснота за мястото и функцията на съня, едно е ясно – ако този процес не беше от фундаментално значение за буквално всяка клетка от човешкото тяло, то необходимостта от 7-8 часа ежедневен сън щеше да е най-голямата грешка на Природата. А Природата рядко греши.

Ако не спим достатъчно, мозъкът и тялото ни не функционират пълноценно. Паметта ни изневерява, енергията ни намалява, всички когнитивни процеси се влошават, а времето за реакция се удължава. Ставаме тревожни и раздразнителни, стресът започва да ни влияе все повече, а чувството ни за хумор съвсем изчезва. Тялото се опитва да компенсира недоспиването най-често чрез постоянен глад за силно енергийна храна, обикновено високо въглехидратна и мазна храна.

От друга страна нормалните възстановяващи процеси (които протичат по времето докато спим) се нарушават, имунната система отслабва, възпаленията и инфекциите се увеличават, храносмилателните и други процеси се променят, теглото се покачва. Обичайният ни ежедневен ритъм е нарушен, нямаме време да се храним добре, да спортуваме, дори да дишаме нормално.

Сутрин не ни се става, а вечер не можем да си легнем навреме. После се будим през нощта и се чудим защо не можем да заспим отново, след като сме толкова изморени. На сутринта ставаме с мъка от леглото и цикълът се завърта.

И като финал, когато сме недоспали и уморени, ограничаваме физическата си активност, просто защото нямаме сили за повече.

И така, докато гоним целта да бъдем по-добри, по-успешни, по-мотивирани, забравяме, че сме пропуснали най-важното – да задоволим основната си потребност от сън.

Целта на лекцията е привлече вниманието към мястото и важността на съня, както и да покаже лесен начин чрез техниките за емоционална свобода (ТЕС) за преодоляване на безсънието и постигане на по-добър сън всяка нощ.